Saturday 9 July 2011

apa pon x boleh!

BERSIH 2.0..
hik3 br sj slsai smlm dgn bantahan dr PATRIOT N PERKASA..(tp berita n laporan x slsai2 lg!) kata ja bantahan pdhl sm2 pn wat demontrasi haram, (taktik n teknik) myb harus ucapkn tahniah kpd Bersih sbb mrka mulakn dgn baik tp trpksa tunggang-tebalik cz kena sembur.. sasterawan negara A.Samad Said pn ada, yep, dr dl mmg sastera berfungsi dlm pembangkitan semangat bangsa.. bkn karya semata-mata..lgpn kalau semua golongan muda khasnya para mahasiswa dan warga kerja khasnya para guru tidak dikenakan amaran tindakan mst lg penuh k.L 2.. sp ckp org2 krjn smuanya menyokong dgn tulus dasar kepimpinan yg ada? hr2 aku dgr cikgu2 merungut..astaga!!no komen la yg 2 individu pny makian n tafsiran la kn.komen byk2 nti kna bantai pla..xpn ada ejen mn2 phk p banned blog n fb ni..haik!

bkn bha aku x mnt politikus ni..sgt2 mnt cz Bapa ku pn org2 politik jg. semua artikel yg beliau bw blk confirm d bc pny..x miss. Tp 10 thn yg lalu (kalo x slp), gara2 tny 1 soalan beliau warning aku smp skrg. bnda2 yg kita suka mmg kita akn igt kn..

aku igt lg artikel 2 dr pembangkang..tajuknya "99 dalil knp Datuk ** x boleh jd ketua *** " (kementerian di Sabah jg).. lps bc aku tny la 'betulkah dia ni mkn rasuah?'..tny sikit ja pn, bapa diam, tgk aku n tny 'tau dr mn?'.. pastu mulai dr hr 2 semua artikel tlh disorok. esok2nya aku cri blk tp xda pla? huhu...dia cuma ckp 'ko msh kecil, xpyh tau'..ngaa?

study di semenanjung sjk 3 thn yg lalu mmg mcm2 perhimpunan, bantahan, rusuhan. nak2 pla area hostel Upsi kt Hulu Bernam..laluan panas. asal ada kempen mst polis brkwl kt dpn. sjk 3 thn itu jg la bapa akan call sehari/bbrpa hr sblm brlkunya aktiviti trsbt utk warning aku spy jgn ikut/keluar/apa yg brkaitan pd hr kejadian. seingat ku, 1x sj aku trlibat dgn Upsi itupn peace signature banner. yg berhimpun 2 aku x ikut pn. kebetulan dlm kls ada sorg bdk yg hebat brpolitik, jus fllw dia sj la,. tp dlm list Fb rupanya lbh byk publisher pembangkang! haha...sungguh, dr Borneo ke Semenanjung brpa kerat ja kwn2 FB ku yg yakin2 dia skg krjn?
bl aku komen pmbangkang, ada yg kata 'ko kn org kerajaan', bl komen krjn ada yg kata 'ko ni skg pmbgkang ke??'..aduii..persepsi masing2 bha kn.. aku sokong dua2 n bantah dua2!!

alasan bapa xprnh jelas tp mmg aku xprnh bantah bnda 2. tp aku berterima kasih dgn tindakan bapa 10 thn yg lalu n skrg, kalo x myb aku akn jd mahasiswa politik yg ekstrem..cz mulutku ni lancang jg. blaaablaa....sbb 2 kot dia block minatku. so, trpksa tgk smbil telan liur sj la bl kwn2 aktf brdiskusi soal hak n pentadbiran.amik tau tp xleh msk cmpur. kesiannnnnnnnnn.. *rupanya aku ni ank yg menurut perintah. haha!

apa2pn terserah pd undian msg2 la..ada part trntu aku sokong BERSIH, pembangkang n apa2 sj sbb ada betulnya bnda yg mrka perjuangkan. tp..haha fkr2 sendiri la mn yg rasional kn drpd kita jerit2 maki org lain..mmg byk 'penipuan' yg kita sedia tahu / xprnh tahu..tp awas pd dr sndri sj ..lgpn dr 1 sudut 'mereka berkuasa kita bkn siapa2'.. ^^, - walau ms dpn negara di tgn anak muda tp apa dayanya kalau semua sudah dirancang dgn brgaya? kita fkr ms dpn ngra tp ms dpn kita pla yg sia2..mati dlm perhimpunan adakah syahid? ya,syahid kalo niat betul n org yg mati 2 tau apa yg dia perjuangkan. itu sj. kalo x?? emm..sia2 itu pasti!

*xsngja 'ter'tukar background kuning n 'ter'beli kasut sukan kuning smlm..haha..(rsnya teda makna. iya kah?)

No comments:

Post a Comment