Wednesday 21 September 2011

'sedut kuat2 dik'

bikin malu kalo org kampung, tp x pndai makan siput sedut! tapi mmg aku x pndai pn..pndai mkn tp xpndai kc kuarkn siput. dan aku sgt malu. kahkah!!
sapa2 yg nek bas kt Pekeliling, mst tahu kedudukan kedai2 makan kt situ. Jumaat, aku n Fida nk balik Pahang. jm10 am smp kL tp bas g Pahang jm1 pm. lamanya! p mkn dl la. tliur pla tgk siput masak lemak. tp aku tgk sj cz aku tau aku sgt leceh kalo makan siput ni. tp Fida nak amik. amik laaa...

waktu makan Fida dah sroottt...srottt... t0k..t0k.. (ny0nyot siput, pastu ketuk2 kt pinggan kalo siput 2 xnk kuar). errrk..seekor, sebiji, sebinatang? apa yg sesuai utk siput ek?? 0k. aku try. siput 1.. sedut, xnk kuar,buang// siput 2..ketuk2, sedut xnk kuar jg,buang/// siput 3...sedut, xnk kuar, trus fedUp!! tunduk makan nasik! Fida gelak pastu dia try ajar ::: sedut kt bontot siput 2 dl..pastu sedut balik kt kepalanya. ::: hoyeah!! dapat! bangga siutt... tp x smua siput aku dapat. maklum. tarikan nafas tidak dalam.

dah habis makan nasik. tinggal ratah siput pla. akak kedai datang kutip pinggan.

Fida:: akak, siput ni ada masalah la.. xnk kuar.
Akak:: mmg siput ni dik, dh potong pendek pn degil jg.
Fida:: (sambil muncung kt aku).. dia ni xtau makan kak.
Akak:: (dekat kt tlinga aku) adik kena bljr sedut kuat2...
aku :: (trkebil-kebil)... erk..
Akak:: (tujukan kt sapa ntah).. xpe, kalo xdpt gak, nti akak tlg sedutkan.
Fida&aku:: haa? hehehe... (blurr... kmi mcm sdg pesongkan mksud bunyi ayat 2..)


mkn siput sedut msk lemak mmg sdp. tp bljr la tuk sedut kuat2. kahkah!! 0k. fine.bye!

2 comments: